EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه نگاران در میان قربانیان انفجار بمب در کابل
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) و عضو وابسته به آن انجمن روزنامه نگاران مستقل افغانستان (AIJA) حمله وحشیانه امروز در کابل را که حداقل به کشته شدن دو روزنامه نگار منجر شده است محکوم کرده و خواستار تحقیقات فوری در خصوص این حادثه هستند.

براساس گزارش‌ها تا این لحظه حداقل دو روزنامه نگار کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند. در صبح ۳۱ می یک بمب خودرو قدرتمند در میدان زنبق در شهر کابل پایتخت افغانستان منفجر گردید که حداقل ۸۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر براثر آن زخمی شدند.

عزیز نوین کارمند تلویزیون طلوع به همراه نذیر احمد راننده شبکه بی بی سی در کابل در این انفجار کشته شده‌اند و سه روزنامه نگار دیگر از بی بی سی  و یک خبرنگار از کانال TV1 نیز مجروح شده است. دفتر شبکه تلویزیونی TV1 نزدیک به منطقه انفجار بوده است.

افغانستان خطرناک ترین کشور در منطقه آسیا و اقیانوس آرام در سال ۲۰۱۷ میلادی با تلفات پنج روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای می‌باشد.

IFJ در حال همکاری نزدیک با عضو وابسته محلی خود در افغانستان AIJA برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر می‌باشد. این فدراسیون با محکوم کردن این حمله و عرض تسلیت به خانواده های روزنامه نگاران کشته شده با آنان در این ساعات و لحظات دشورا اعلام همبستگی می‌کند.






کارت

کارت