EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مشاور وزیر کار: مشکلی برای شکل‌گیری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران وجود ندارد
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶

بیژن رمضانی مشاور رسانه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حمایت این وزارتخانه از اصناف٬‌ تاکید کرد مشکلی برای شکل‌گیری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ بیژن رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره دیدگاه برخی از روزنامه نگاران در مورد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران گفت: لازم است توضیحاتی را به عنوان کسی که سه سال پیگیر تاسیس انجمن صنفی روزنامه نگاران بوده‌ام برای همکاران مطبوعاتی خودم ارائه دهم اگرچه بزرگان جامعه روزنامه نگاری در جریان تلاش‌های ما برای راه اندازی انجمن هستند.

وی در خصوص انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران گفت: از زمان تصدی آقای دکتر علی ربیعی در وزارتخانه این موضوع در دستور کار قرار گرفت چرا که خود ایشان بنیانگذار انجمن روزنامه نگاران بوده است و در جلسات متعددی با اعضای این انجمن موانع و چالش‌های پیش رو بررسی شد و در همان ابتدا مشخص شد به رغم تلاش این دولت و وزارت خانه بسیاری از مسائل خارج از اختیارات دولت بوده و در همین چارچوب برای پیگیری موضوع جلسه ای با حضور وزرای محترم اطلاعات و فرهنگ ارشاد اسلامی در وزارت کار تشکیل و در اولین اقدام شکایت وزارت اطلاعات از انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران پس گرفته شد.

مسئول پیگیری راه‌اندازی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بحث راه‌اندازی انجمن از اولویت هاى این وزارتخانه بوده و از این رو موضوع در چارچوب‌های حقوقی مختلف پیگیری شد که ذکر بیان جزئیات آن ضرورتی ندارد و خود دوستان انجمن در جریان این موضوع هستند اما نمی دانم چرا این مسائل به خوبی از سوی آنان اطلاع رسانی نمی شود و شاید دلیل عدم اطلاع رسانی موضوعات دیگری ست که ما نمی دانیم.

او ادامه داد: به عنوان اولین بازرس انجمن صنفی روزنامه نگاران و عضو کوچکی از جامعه روزنامه نگاری باید بگویم در سه سال گذشته تلاش‌های مستمری را برای راه‌اندازی انجمن صنفی روزنامه نگاران به انجام رساندیم که حل هر کدام از این موارد بدون حمایت و مذاکرات شخص وزیر ناممکن بود. اما به رغم نامه صریح مرجع قضایی مبنی بر عدم راه اندازی انجمن و سایر مراجع امنیتی صرفا با پیگیری های شخصی وزیر و قبول مسئولیت موضوع کارها به جلو رفت و زمینه تشکیل انجمن آماده شد.

وی اضافه کرد: در تهران هم اقدامات لازم برای تاسیس انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران صورت گرفت و باوجود برخی از حساسیت‌ها و چالش‌های پیش رو، موضوع پیگیری و اساسنامه انجمن با مشارکت خود روزنامه‌نگاران تدوین و تصویب و مجمع عمومی در اواخر سال 95 برگزار شد. از زمان مجمع عمومی و انتخاب اعضای هیات مدیره چگونگی کار و روش های حل موضوع پیوسته به این افراد اعلام شد و حتی بسیاری از مورد وثوق اعضای منتخب در جریان موضوع هستند و می توانند در این باره اظهار نظر کنند. ما فرایند پرچالشی را پشت سرگذاشتیم و به دلیل رعایت مقررات ملزم به دریافت مجوزهای مراجع ذیربط هم بودیم. و قابل ذکر است صرفا از مراجع اطلاعاتی دولت استعلام را صورت دادیم و با پیگیری های بسیار زیاد امکان راه اندازی انجمن فراهم شد.

رمضانی تصریح کرد: به عنوان یک عضو کوچک جامعه روزنامه‌نگاری از دوستانی که به طور مستمر در جریان پیچیدگی مسائل و مشکلات دریافت استعلام بودند و از توضیحات داده شده نیز آگاه هستند، متعجبم از ثبت انجمن صنفی تاکنون خوداری کرده‌اند.

چرا دوستان حاضر نشدند به رغم آمادگی ما برای ثبت اقدام کنند اما دیروز یک شنبه با تعجب با نامه سرگشاده منتشر می شود هم اکنون نیز اعلام می کنم زمینه ثبت انجمن فراهم است . و هیچ مانعی وجود ندارد و اگر لازم باشد می‌توانم جزئیات مفصل تری را اعلام کنم. باتوجه به تاسیس انجمن صنفی روزنامه نگاران در چند استان شرایط برای تشکیل کانون سراسری نیز مهیا است با احترام به حساسیت همکاران محترم مطبوعاتی که خود من هم جزیی از آنان هستم شرایط برای ثبت انجمن فراهم است.






کارت

کارت