EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن شش نفر در حمله داعش به رادیو و تلویزیون ملی در ننگرهار
پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

مهاجمان مسلح وابسته به داعش  به ساختمان رادیو و تلویزیون ملی در ننگرهار حمله کردند که بر اثر آن شش تن از جمله چهار کارمند این رسانه جان باختند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران این حادثه را به شدت محکوم کرده و خواستار حفاظت از روزنامه‌نگاران شده است.

حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز پنج مهاجم عضو داعش ساختمان آمریت رادیو و تلویزیون ملی ننگرهار را در شهر جلال آباد مورد حمله قرار دادند و این رویداد سه ساعت بعد با کشته شدن آخرین مهاجم از سوی نیروهای امنیتی، به پایان رسید.

گلاب منگل والی ننگرهار بعد از پایان این رویداد در یک نشست خبری گفت در این رویداد شش تن از جمله چهار کارمند رادیو و تلویزیون ننگرهار که شامل دو کارمند تخنیکی، یک راننده و یک محافظ می شود و دو سرباز پولیس جان باختند.

وی گفت که ۱۷ تن از جمله هفت نیروی امنیتی نیز زخمی شده اند اما نیروهای امنیتی موفق شدند شماری از کارمندان این رسانه را که در این ساختمان گیرمانده بودند، به محل امن انتقال دهند.

والی افزود که در این رویداد چهار تن از مهاجمان کشته شده اند و یک تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

به گفته این مقام محلی، ابتدا یکی از مهاجمان در پیش روی ساختمان آمریت رادیو و تلویزیون ملی دست به حمله انتحاری زده است و سپس دیگر افراد مسلح وارد این رسانه شده اند.

گروه داعش با نشر خبرنامه ای مسؤلیت این حمله را پذیرفته است.

مرکز خبرنگاران افغانستان، حمله به ساختمان رادیو و تلویزیون ملی در شهر جلال آباد را که یک نهاد غیر نظامی است، اقدامی وحشیانه و جنایت کارانه می داند و آن را به مثابه جنایت جنگی به شدت محکوم می کند.

در سال های اخیر خبرنگاران و رسانه ها در ولایت ننگرهار با افزایش موارد تهدید، فشار حتی حمله و انفجارهایی هدفمند مواجه بوده اند که مسؤلیت برخی از آنها را طالبان و داعش برعهده گرفته اند.

در این مدت ساختمان چندین رسانه و یا دفاتر خبرنگاران در ننگرهار با بمب دستی و یا مواد انفجاری هدف قرار گرفته است و حتی خبرنگاران به اتهام همکاری با نظام، بارها از طریق رادیو داعش تهدید به مرگ شده اند.






کارت

کارت