EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نجیبه ایوبی برنده جایزه گزارشگران بدون مرز سوئد شد
جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

نجیبه ایوبی روزنامه‌نگار افغان و رئیس گروه رسانه ای کلید که برنده جایزه سال ۲۰۱۷ شعبه سوئد سازمان گزارشگران بدون مرز شد.

خانم ایوبی به خاطر شرکت در نشستی در مورد رسانه ها درشهر جاکارتای اندونزی نتوانسته است برای دریافت این جایزه به سوئد سفر کند.

یاناتان لوندکویست، رئیس دفتر سوئد سازمان گزارشگران بدون مرز گفته است که خانم ایوبی نمادی از یک خبرنگار مبارز است که با وجود تهدید، ارعاب و فشارهای مختلف از سوی طالبان و ساختارهای سنتی، در افغانستان فعالیت می کند.

به گفته وی، مبارزه خستگی ناپذیر رئیس گروه رسانه ای کلید می تواند الهام بخش دیگر خبرنگاران در مناطق مختلف جهان باشد.

نجیبه ایوبی در سال ۱۳۹۳ همراه با دانش کروخیل رئیس آژانس خبری پژواک در فهرست”۱۰۰ قهرمان اطلاع رسانی” گزارشگران بدون مرز که یک سازمان بین المللی است قرار گرفت و تقدیر شد.

گروه رسانه ای کلید شبکه‌ای متشکل از یازده ایستگاه رادیویی است که در کابل و ولایات مختلف فعالیت  دارد. افزون براین سه نشریه چاپی به نام‌های هفته‌نامه کلید، هفته نامه مرسل ( مخصوص بانوان و خانواده ها) و مجله فرهنگی سپیده نیز از سوی این گروه منتشر می شود.

مرکز خبرنگاران افغانستان نیز به نوبه خود دستاورد تازه خانم ایوبی را به وی و همکارانش در کلید تبریک می گوید و تلاش های این بانوی با پشتکار که سال هاست مسؤلیت یک گروه رسانه ای پیشتاز را به عهده دارد، قابل قدر و مایه افتخار جامعه رسانه ای کشور می داند و برای شان بهروزی تمنا می کند.






کارت

کارت