EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


توهین و تهدید خبرنگار محلی در سرپل افغانستان
پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

مرکز خبرنگاران افغانستان، اقدام شماری از منسوبین پولیس محلی در سرپل در توهین و تهدید آتیلا نوری خبرنگار تلویزیون آریانا در این ولایت را محکوم می کند و از اداره محلی می خواهد این رویداد را به صورت جدی پیگیری کند.

آتیلا نوری به مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که افراد یک قوماندان پولیس محلی به نام”محمد پهلوان”، دو روز پیش به خانه های شماری از غیر نظامیان در شهر سرپل یورش بردند و چند خانه را آتش زدند.

وی گفت که مهاجمان مدعی بودند که این خانه ها مربوط به وابستگان گروهی ازطالبان هستند که هفته گذشته به چند خانه مربوط به نیروهای پولیس محلی در ولسوالی صیاد حمله کرده و ضمن کشتن چند تن، خانه های آنان را به آتش کشیده بودند.

نوری گفت:” من از رویداد حمله به خانه های غیرنظامیان در سرپل تصویر گرفتم و با شماری از آسیب دیدگان نیز مصاحبه کردم اما در راه بازگشت به دفتر، شماری از نیروهای پولیس محلی به من حمله کردند و ضمن توهین و تهدید، کمره ام را گرفتند و قصد داشتند مرا نیز لت و کوب کنند که مردم محل مانع مهاجمان شدند و نجات یافتم.”

این خبرنگار محلی خاطر نشان کرد که روز گذشته به دفتر والی مراجعه کرده و کمره اش را که توسط نیروهای امنیتی بازپس گرفته شده بود بدست آورده است اما جریان رویداد از حافظه کمره پاک شده بود

به گفته وی، والی سرپل گفته است که عاملان این قضیه شناسایی نشده اند اما قضیه تحت تحقیق قرار دارد. نوری تصریح کرد که به دلیل تهدید نیروهای مسلح وابسته به این قوماندان پولیس محلی، مخفی شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان این اقدام نیروهای پولیس محلی را خلاف قانون اساسی، قانون رسانه های همگانی و قانون حق دسترسی به اطلاعات می داند و آن را به شدت محکوم می کند.

این نهاد از اداره محلی سرپل می خواهد با پیگرد قانونی این رویداد، اجازه ندهد این گونه برخورد های غیر قانونی که درحقیقت اقدامی جدی در راستای ممانعت از فعالیت رسانه های آزاد می باشد، تکرار شود.






کارت

کارت