EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پاسخ پلیس ژین‌یانگ چین به رسانه‌ها: شما حق سوال کردن ندارید
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) بیانیه پلیس ژین‌یانگ را که در آن حق رسانه ها را برای پرسش را انکار می کند به شدت محکوم می‌کند.

رادیو آسیای آزادی(RFA) گزارش داده است که در تاریخ ۲ مارس آنها جهت پیگیری پرونده یک فعال اینترنتی در شهر ژین‌یانگ که به خاطر استفاده از وی پی ان برای گوش دادن به رادیو آسیای آزاد و مطالعه سایت‌هایی که به گفته مقامات چینی «ضد حکومتی» هستند به ۱۵ روز زندان محکوم شده با اداره پلیس این شهر تماس گرفتند. در هنگام تماس خبرنگار RFA با اداره پلیس مسول این اداره در پاسخ به این خبرنگار گفت:«شما حق سوال کردن ندارید».

به گزارش RFA این شخصی که با محکومیت مواجه شده است منگ جونتائو نام دارد و وی به ۱۵ روز مجازات محکوم شده است که از ۱۸ فوریه اجرای آن آغاز شده است. اتهامات این فرد استفاده از نوعی وی پی ان که به «سوپر وی پی ان» مشهور است در گوشی تلفن همراه خود برای گوش کردن به رادیو آسیای آزاد و سایر رسانه‌های «ضد حکومتی» در ۸ ژانویه بوده است. به گفته مقامات چینی این نقض ماده ۸۰ قانون مبارزه با تروریسم از چین و ماده ۵۰ از اجرای قانون مبارزه با تروریسم در سین کیانگ بوده است.

متن کامل این گزارش را در اینجا بخوانید.






کارت

کارت