EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


با گذشت بیش از ۲ ماه از بازداشت و مشخص نبودن اتهام وی
درخواست آزادی فوری طاهره ریاحی از سوی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران
جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بهمراه عضو خود انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نسبت به وضعیت سلامت خانم طاهره ریاحی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری وی است.

طاهره ریاحی دبیر بخش اجتماعی خبرگزاری «برنا» و همکار سابق روزنامه‌های شرق و مردم امروز می‌باشد.

این روزنامه‌نگار زن در تاریخ هفتم دی‌ماه توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران پس از تفتیش منزلش در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و تا این لحظه وی بدون هیچگونه اتهامی همچنان در بازداشت است.

براساس اخبار خانواده وی تاکنون امکان ملاقات با وی را نداشته‌اند و وکیل وی نیز از امکان ملاقات با موکلش محروم بوده است و این روزنامه‌نگار از زمان بازداشت تاکنون تنها چند تماس تلفنی با خانواده‌اش داشته است.

براساس گزارش‌ها مقامات دادگستری پیشتر به خانواده ریاحی اعلام کرده بودند که با گذاشتن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی امکان آزادی موقت وی فراهم خواهد شد، اما با وجود تهیه وثیقه از سوی خانواده حکم بازداشت وی برای یک ماه دیگر از سوی مقامات قضایی تمدید گردید.

براساس گزارش‌های رسیده به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران این روزنامه‌نگار در وضعیت جسمانی مساعدی به سر نمی‌برد و در سلول انفرادی دچار حمله‌های عصبی شده است.

فلیپ لروت رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در این خصوص گفت:«ما به شدت نگران وضعیت سلامت طاهره ریاحی هستیم و همچنین برایمان این سوال مطرح است که چرا وی بدون هیچگونه اتهامی همچنان در زندان به سر می‌برد.»

رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ادامه گفت:«ما خواستار یک واکنش فوری از سوی مقامات ایرانی برای بررسی این وضعیت هستیم تا همکار روزنامه‌نگار ما سریعا تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرد و با توجه به نداشتن هیچ اتهامی سریعا آزاد گردد.»

فلیپ لروت در ادامه «مقامات جمهوری اسلامی را مسول کامل وضعیتی که برای سلامت این روزنامه‌نگار در زندان پیش آمده دانست»‌ و تاکید کرد که «آنان باید در قبال این نقض آشکار حقوق بشر پاسخگو باشند.»


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) بزرگترین نهاد صنفی و مدنی مدافع روزنامه‌نگاران در سطح بین‌الملل با داشتن بیش از ۶۰۰ هزار عضو در ۱۴۰ کشور جهان می‌باشد
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید





کارت

کارت