EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل روزنامه‌نگار غنایی به ضرب گلوله
یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷

احمد حسین سعاد، روزنامه‌نگار ۳۴ ساله غنایی، چهارشنبه ۱۶ ژانویه، در شهر بندری آکرا پایتخت کشور غنا به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسید.

مهاجمین موتور سوار با شلیک ۳ گلوله به سینه و گردن، وی را داخل اتومبیل شخصی‌اش به قتل رساندند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) از مقامات کشور غنا می‌خواهد تا عاملان و کسانی که دستور انجام این جنایت را داده‌اند به پای میز محاکمه کشانده و عدالت را در خصوص‌شان اجرا کند.

احمد حسین عضو یک تیم از روزنامه‌نگاران تحقیقی بود که هدایت آن برعهده «آناس ارمیا» روزنامه‌نگار برجسته و برنده چندین جایزه روزنامه‌نگاری برعهده داشت.

این تیم تحقیقی توانست از فساد در فوتبال آفریقا پرده بردارد و گزارش‌های آنان موجب ممنوعیت فعالیت بسیاری از داوران و مسولین و استعفای رئیس فدراسیون فوتبال غنا شد.

آنتونی بلانژه دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) با اظهار تاسف از وقوع این جنایت گفت: «قتل روزنامه‌نگاران در یک جامعه متمدن و دموکراتیک هیچ جایی ندارد، غنا به عنوان یکی از سردمداران دموکراسی در قاره آفریقا باید در برابر این شیوه وحشیانه سرکوب روزنامه‌نگاران و قتل حقیقت ایستادگی کند. ما انتظار داریم تا عدالت در مورد عوامل این قتل اجرا شود».

رونالد مونه رئیس انجمن روزنامه‌نگاران غنا(GJA) در نشست خبری‌ مربوط به این واقعه گفته است: «انجمن روزنامه‌نگاران غنا از این جنایت شنیع عمیقا متاثر شده است و به باورمان هر انسان شریف و پاک نهادی نسبت به این جنایت همین احساس را دارد. ما از مقامات پلیس می‌خواهیم تا تحقیقات فوری و کامل در مورد این قتل انجام دهد. همچنین طی مذاکره با پارلمان خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت ایجاد امنیت نه تنها در میان رسانه‌ها بلکه در میان جامعه غنا می‌باشیم».

ابراهیم الصدیق الرزاقی، دبیر‌کل فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا(FAJ) در همراه با دیگر عضو این فدراسیون گفت: «احمد اصولا بخاطر شغل‌اش به عنوان کسی که افشاء کننده مفاسد اجتماعی بود کشته شده است.»

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت