EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


صادق ابراهیم رئیس جدید فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا شد
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷

در کنگره فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا(FAJ) که گروه منطقه‌ای وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران‌(IFJ) است و در تاریخ‌های ۱٣ و ۱۴ دسامبر ۲٠١۸ در خارطوم سودان برگزار شد، هیات مدیره جدید آن انتخاب شدند.

صادق ابراهیم عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران سودان‌(SUJ) و رئیس انجمن روزنامه‌نگاران شرق آفریقا در این کنگره به عنوان رئیس جدید فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا انتخاب شد.

در این کنگره پس از دو روز بحث در مورد چالش‌های روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نگاران در این قاره، نمایندگان سندیکاهای روزنامه‌نگاری از سراسر کشورهای آفریقا، رهبری جدید را برای سه سال آینده انتخاب کردند.

فیلیپ لروث، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: “موفقیت کنگره خارطوم بیش از انتظار بود و عضویت ٣۲ اتحادیه در IFJ از ٣۶ اتحادیه ثبت شده در اتحادیه آفریقا تمایل به اتحاد در میان اعضا FAJ نشان می دهد و این نشانه خوبی برای آینده است. حتی سه اتحادیه ای که نتوانستند به دلایل حرفه ای یا لجستیکی در این کنگره شرکت کنند، پیام هایی از همبستگی ارسال کردند “.

وی افزود: “کیفیت گفتگوها بسیار مفید و سازنده بود، فضای باز، تمایل پاسخگویی به همه سوالات و جدی بودن اعضای تازه انتخاب شده در هیات مدیره FAJ و کمیته جنسیتی بسیار امیدوار کننده بود، این کنگره در خارطوم گام موثر جدیدی را در تاریخ فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا رقم خواهد زد و امروز می‌توان گفت که تلاش‌های طولانی برای ایجاد اتحاد و همبستگی در آفریقا ثمر رسیده است.”

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت