EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل دریور و اختطاف رییس و موسس رادیو تلویزیون انعکاس
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷

اختطاف انجنیر زلمی،‌ رییس رادیو تلویزیون انعکاس و رییس قبلی تلویزیون ملی ننگرهار، حمله به ژورنالیزم و آزادی بیان است.

افراد مسلح ناشناس حوالی ساعت ۵:۳۰ شام به آقای زلمی در یک ساحه امنیتی که در آنجا مستوفیت ننگرهار، اطلاعات و فرهنگ،‌ محبس عمومی ننگرهار، قبایل و سرحدات،‌ ریاست معارف و افغان تیلی کام موقعیت داشته، حمله شده که در نتیجه دریور وی به قتل رسیده و حمله کننده گان آقای زلمی را با خود برده اند.

حمله بالای آقای زلمی بعد از کشتن دریورش، اختطاف خود وی از ساحه ای که تحت پوشش شدید، برج ها و پوسته های امنیتی قرار دارد، سوال برانگیز است.

رحمت الله زیارمل مسوول انجمن ژورنالیستان آزاد در ولایت ننگرهار میگوید که این وضعیت تمام خبرنگاران را به وحشت و ترس انداخته است و بالای کار رسانه ای در آن ولایت تاثیرات قطعی دارد.

وی از مسوولین امنیتی و محلی ننگرهار میخواهد تا در قسمت پیدا کردن انجنیر زلمی اقدامات جدی را روی دست گیرند.

حجت الله مجددی، معاون انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان نیز در اولین لحظات وقوع این رویداد، قضیه را با کمیته حمایت از خبرنگاران در امنیت ملی و کمیته بررسی قضایای خبرنگاران در وزارت امور داخله شریک ساخته و خواستار پیگیری جدی و پیدا کردن آقای زلمی شده است.

رهبری انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ضمن نکوهش این رویداد،‌ مسوولین امنیتی ننگرهار را مسوول تامین امنیت رسانه ها و خبرنگاران دانسته و وقوع چنین رویداد را ناشی از بی توجهی مسوولین محلی ننگرهار نسبت به خبرنگاران و آزادی بیان میداند.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان از رهبری نهاد های امنیتی میخواهد تا هر چه تر بالای این قضیه اقدام نمایند تا جان آقای زلمی نجات داده شود.

رادیو انعکاس حدود پنج سال قبل ایجاد و دوسال قبل تلویزیون انعکاس ایجاد گردید که در این مدت دوبار بالای این رادیو حمله صورت گرفته و تلفات مالی و جانی نیز در پی داشته است.






کارت

کارت