EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نگرانی‌های جدی در مورد تاخیر در پرداخت دستمزد روزنامه‌نگاران روزنامه اوتوسان مالزی
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷

روزنامه‌نگاران و کارکنان روزنامه مالزی اتوسان(Utusan) دستمزد خود را با تاخیر دریافت کرده اند و این باعث افزایش نگرانی در مورد ثبات مالی این روزنامه شده است.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران(IFJ) و عضو وابسته‌اش اتحادیه ملی روزنامه نگاران مالزی(NUJM)، از مدیریت روزنامه خواسته‌اند پرداخت تمام حقوق و مزایا کارکنان این رسانه را به موقع انجام دهد.

در سپتامبر ۲٠۱۸ گزارش شد که حقوق کارکنان روزنامه Utusan برای دومین ماه متوالی به علت «شرایط پیش بینی نشده» به تعویق افتاده است و در یک نامه به کارکنان اعلام شد که دستمزد سپتامبر در ٧ اکتبر پرداخت می‌شود. این پس از آن بود که حقوق کارکنان در ماه اوت نیز به تعویق افتاده بود. در تلاش برای اصلاح وضعیت مالی، روزنامهUtusan طرح کناره گیری داوطلبانه را به بیش از نیمی از ۱۵٠٠ کارکن خود در سپتامبر ارائه داد.

با توجه به گزارش اتحادیه ملی روزنامه نگاران مالزی (NUJM) نه تنها پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به تعویق افتاده، بلکه علاوه بر کاهش حقوق و دستمزدشان، سهم صندوق آتیه کارکنان(صندوق بازنشستگی) و حق عضویت اتحادیه نیز به سازمان های مربوطه منتقل نشده است.

اتحادیه ملی روزنامه نگاران مالزی (NUJM) گفته است: “به خاطر اعضای باقیمانده اتحادیه و کارکنان موجود در این روزنامه، اتحادیه از دولت خواسته است برای پشتیبانی از قدیمی ترین روزنامه کشور به عنوان یک میراث ملی حمایت لازم را انجام دهد.”

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران(IFJ) نیز “این واقعیت که دستمزد کارکنان به موقع پرداخت نمی‌شود را محل نگرانی‌های جدی در مورد ثبات مالی روزنامه Utusan و آینده مستخدمان” آن می‌داند.

از نظر IFJ: “مدیریت روزنامه Utusan باید گام های فوری برای تامین پولی که به کارکنان بدهکار است و همچنین هزینه های حق عضویت اتحادیه و صندوق های آتیه کارکنان برداشته و اطمینان دهد که بلافاصله این ارقام پرداخت می شوند. انتظار نمی رود که روزنامه نگاران و کارکنان در رسانه ای کار کنند که نمی دانند که پرداخت بعدی آنها چه زمانی انجام خواهد شد.”

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت