EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


استقبال IFJ از پیمان جمعی برای تقویت امنیت روزنامه‌نگاران در رسانه‌های عمومی فلسطین
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از امضای پیمان جمعی برای امنیت فعالان رسانه، بین سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS) و شرکت پخش تلویزیونی فلسطین(PBC) استقبال می‌کند.

این پیمان روز دوشنبه نوزدهم نوامبر توسط وزیر احمد عاصف، سرپرست رسانه‌های عمومی فلسطین و ناصر ابوبکر، رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطین(PJS) و یونس مجاهد معاون رئیس شورای اجرائی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) به امضا رسید.

در مقدمه این پیمان بر اهمیت حفاظت از آزادی بیان در یک جامعه دموکراتیک، ارزش توسعه رسانه‌های عمومی و تأکید بر ضرورت تضمین حقوق اجتماعی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاران به عنوان پایه و اساس آزادی رسانه‌ها تأکید شده است.

این پیمان مدیران هر دو موسسه رسانه‌ای را به تامین منابع انسانی و مالی مناسب جهت تقویت ایمنی روزنامه‌نگاران در محیط کار متعهد می کند.

این پیمان روز بعد از کنفرانسی که توسط سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین(PJS) تحت عنوان “روزنامه نگاران زیر آتش” برگزار شد و در آن بیش از ٧٠٠ روزنامه‌نگار فلسطینی از سراسر کرانه غربی شرکت کردند به امضا رسید.

رامی الحمدالله نخست وزیر فلسطین، در این کنفرانس سخنرانی کرد و بر تعهد دولت برای حفاظت از آزادی مطبوعات و آزادی بیان تأکید کرد. وی همچنین تأیید کرد که دولت فلسطین اخیراً پیش نویس لایحه حق دسترسی به اطلاعات را آماده کرده است که در آینده نزدیک تصویب خواهد شد.

فیلیپ لروت رئیس فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران(IFJ) نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد و از دولت فلسطین خواست تا یک نظام قانونی را برای انطباق وضعیت رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران فلسطین همطراز با استانداردهای بین المللی و به منظور تضمین توسعه‌روزنامه‌نگاری مستقل سامان دهند.

وی همچنین از امتناع دولت اسرائیل در برسمیت شناختن کارت خبرنگاری بین‌المللی صادر شده توسط IFJ که بیش از ۱۴٠ کشور جهان به رسمیت شناخته می‌شود انتقاد کرد.

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت