EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران حمله نظامیان اسرائیلی به تجمع صلح‌آمیز رهبران این نهاد را محکوم کرد
یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷

روز گذشته رهبران فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) با حضور در یک تجمع اعتراضی صلح آمیز در شهر رام‌الله، خواستار حق آزادی جابه‌جایی و تردد روزنامه‌نگاران فلسطینی بودند که مورد حمله سربازان اسرائیلی قرار گرفته و به سمت‌شان گاز اشک آور شلیک شد.

در این واقعه یکی از اعضای کمیته اجرایی IFJ پس از هدف قرار گرفتن شانه‌اش مجروح شد و تعداد زیادی نیز دچار خفگی بعلت شلیک گاز اشک‌آور شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران – که کمیته اجرایی آن در شهر رام الله نشست داشت – در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر اسرائیل با محکوم کردن این اقدام، خواستار پاسخگوئی فوری به حمله غیرمنتظره این دولت به راهپیمایی صلح آمیزی که در حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران فلسطینی در حال انجام بود، شده است.

در این نامه که به سازمان ملل و یونسکو نیز ارسال شده آمده: مدیران جهانی IFJ پس از برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه، بهمراه تعدادی از روزنامه‌نگاران فلسطینی دست به یک راهپیمائی صلح آمیز زدند و چند صد متر در امتداد جاده اصلی منتهی به ایستگاه بازرسی کلندیا پیش رفتند. ارتش اسرائیل در حدود ۱٠٠ متر مانده به این ایستگاه که ورودی بیت‌المقدس است، بدون هرگونه هشدار و اخطار حدود ۱٠ گاز اشک آور به سمت این گروه شلیک کرد که یکی از اعضای کمیته اجرایی IFJ در اثر اصابت یکی از گازها از ناحیه شانه  مجروح و باعث ایجاد خفگی بسیاری دیگر شد.”

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار پاسخگوئی فوری نخست وزیر اسرائیل در خصوص این حمله غیرمنتظره فیزیکی و نقض آزادی بیان و آزادی حرکت است.

IFJ معتقد است، دولتی که پایبند به ارزش‌های دموکراتیک است نمی‌تواند به این موضوع واکنش نشان ندهد.

فدراسیون همچنین از مقامات اسرائیل می‌خواهد تا کارت خبرنگاری بین‌المللی این نهاد را که توسط ۱۴۵ کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است را به رسمیت بشناسد.

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت