EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: انتقاد، نباید امنیت و آزادی روزنامه‌نگاران ایرانی را تهدید کند
چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) با محکوم کردن رفتار دستگاه قضایی ایران در قبال امیرحسین میراسماعیلی خواستار آزادی فوری وی است.

آنتونی بلانژه دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در خصوص صدور حکم زندان ۱۰ ساله برای این روزنامه‌نگار گفت: مقامات ایرانی باید اقدامات خود علیه رسانه‌ها و آزار و اذیت و ارعاب روزنامه‌نگاران را هرچه سریعتر متوقف کنند.

بلانژه تاکید کرد: روزنامه نگاران ایرانی بایستی این حق را داشته باشند که دیدگاه‌های انتقادی خود را بدون ترس از به مخاطره افتادن امنیت و آزادی‌شان به راحتی بیان کنند.

امیرحسین میراسماعیلی روزنامه‌نگار روزنامه اقتصادی جهان صنعت بابت انتشار دو توییت به ۱۰ سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شده است.

احمدی نیاز وکیل میراسماعیلی در خصوص دادگاه و اتهامات موکلش به خبرگزاری ایسنا گفته بود: پرونده موکلم در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران رسیدگی شده و ۴ اتهام اعم از توهین به مقامات و مامورین و مسئولین دولتی و قضایی حسب انجام وظیفه، توهین به مقدسات و ائمه طاهرین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی به موکلم نسبت داده شده است.

متن کامل واکنش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به محکومیت این روزنامه‌نگار را در اینجا بخوانید.

 

 






کارت

کارت