EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فراخوان دوره جدید صدور کارت خبرنگاری بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران
جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷

بخش فارسی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اقدام به صدور دوره جدید کارت خبرنگاری بین‌المللی این فدراسیون برای روزنامه‌نگاران ایرانی می‌نماید.

متقاضیان تا پایان وقت اداری ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ فرصت دارند تا با تکمیل همه مراحل اعم از ارسال مدارک(براساس دستورالعمل زیر) و ارسال هزینه صدور کارت متقاضی دریافت کارت خبرنگاری بین‌المللی شوند.

 


 

تذکر ۱: بازه زمانی دریافت مدارک تا ارسال کارت‌ها در حدود ۲ تا ۳ ماه به طول می‌انجامد و از آنجا که تمامی مراحل به صورت گروهی بایستی انجام پذیرد امکان انجام فوق‌العاده یا خارج از نوبت و تسریع در صدور و ارسال کارت‌ها به هیچ عنوان نیست.

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت به شرح زیر است:

الف- اسکن کارت عضویت در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران یا کارت خبرنگاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران یا هر دو.(دارندگان کارت قدیمی انجمن حتما باید مدارک خواسته شده در بند ب را نیز ارسال کنند.)

ب- ارسال مدارکی که نشان دهنده اشتغال حرفه‌ای بعنوان روزنامه نگار در سه سال گذشته باشد، این مدارک می‌تواند شامل:

۱- هر سال حداقل ۷ نمونه کار به تفکیک سالیانه با تاریخ‌های مشخص انتشار در رسانه(کپی متن‌ها در فایل ورد یا عکس بخشی از صفحه رسانه که تاریخ انتشار در آن مشخص نباشد مورد قبول نخواهد بود).

۲- کارت‌های خبرنگاری سه سال گذشته(پشت و رو) + حداقل دو نمونه کار با توجه به نکات نوشته شده قسمت شماره ۱ برای هر سال از همان رسانه‌ای که کارت خبرنگاری‌اش را ارائه می‌کنند.

۳- گواهی رسمی از رسانه، همراه با تاریخ دقیق شروع و پایان فعالیت بعنوان روزنامه‌نگار خطاب به بخش فارسی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(با امضای مشخص از طرف سردبیر یا مدیرمسول رسانه همراه با تاریخ صدور) + حداقل دو نمونه کار با توجه به نکات نوشته شده قسمت شماره ۱ برای هر سال از همان رسانه‌ای که کارت معرفی نامه ارائه می‌کنند.

تذکر ۳: برای افرادی که فاقد مدارک بند الف هستند ارائه کامل یکی از مدارک بند ب کفایت می کند.

تذکر ۴: براساس قوانین صنفی و مقررات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران مدیران مسئول رسانه‌ها امکان دریافت کارت خبرنگاری بین‌المللی و عضویت در نهاد صنفی روزنامه‌نگاران را به جهت شناخته شدن بعنوان کارفرما ندارند.

تذکر ۵: برای متقاضیان خارج از کشور تنها مدارک و نمونه کارهای رسانه‌های فارسی زبان مورد قبول می‌باشد و از ارسال نمونه کار به سایر زبان‌ها خودداری کنید(روزنامه نگارانی که در رسانه‌های غیرفارسی زبان اشتغال دارند از طریق عضویت در انجمن‌های صنفی و سندیکایی موجود در کشور محل کارشان می توانند کارت خبرنگاری فدراسیون را دریافت کنند).

پ- ارسال یک قطعه عکس به صورت دیجیتال با کیفیت مناسب برای چاپ بر روی کارت.

ت- ارسال لاتین نام و نام خانوادگی

ج- ارسال آدرس دقیق پستی(متقاضیان ساکن ایران نیاز به ارسال آدرس به لاتین ندارند و آدرس را به زبان فارسی ارسال کنند).

مدارک فوق را جهت بررسی به آدرس ایمیل presscard@ifj-farsi.org ارسال نمایند.

تذکر ۶: متقاضیان از ارسال چندین ایمیل مجزا به شدت خودداری کنند و به جهت جمع شدن همه مکاتبات در یک ایمیل واحد تقاضای خود را در یک ایمیل ارسال و در صورت نیاز به ارسال مدارک در چندین ایمیل، حتما ایمیل ارسالی اول خود را ریپلای(Reply) کنند.

تذکر ۷: در صورتیکه هرکدام از موارد خواسته شده فوق مانند نمونه کار یا عکس یا آدرس و اسم در ایمیل ارسالی موجود نباشد مدارک بررسی نخواهد شد و متقاضیان حتما بایستی همه مدارک را یکجا ارسال کنند.

تذکر ۸: پروسه بررسی مدارک پس از ارسال از ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد و در صورتیکه پس از این زمان پاسخی از سوی ما دریافت نکردید مجددا تماس گرفته و پیگیر مدارک ارسالی‌تان باشید.

پس از اینکه مدارک لازم برای صدور کارت مورد بررسی و تایید قرار گرفت، به درخواست کننده اطلاع داده خواهد شد که چگونه هزینه صدور و ارسال کارت را ارسال نماید.

نکات ضروری :

۱- هزینه صدور و ارسال کارت از طریق پست مبلغ ۵۰ یورو می‌باشد که پس از تایید مدارک راههای ارسال وجه و دستورالعمل مربوط به آن برای متقاضی ارسال خواهد شد.

۲- به هیچ عنوان پیش از تایید مدارک از سوی بخش فارسی، اقدام به ارسال وجه ننمایید.

تذکر ۹: متقاضیان ساکن ایران دقت بفرمایند با توجه به ارسال کارت‌ها با پست سفارشی در صورتی که آدرس ارسالی آنان اشتباه بوده و یا کامل نباشد و کارت پس از ارسال به دستشان نرسد، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد و کارت المثنی صادر نخواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با کارت خبرنگاری بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

برای تماس مستقیم با ما از طریق تلگرام با شناسه @Ifjfarsicontact تماس بگیرید.






کارت

کارت