EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران مقامات اسرائیلی را به دروغگویی و پنهانکاری متهم می‌کند
جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) دولت اسرائیل را متهم به «دروغ های ساختگی برای توجیه قتل» روزنامه‌نگار و عکاس فلسطینی می‌کند.

سازمان جهانی روزنامه‌نگاران توییت لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل را که در آن مدعی شده یاسر مرتجى روزنامه‌نگار فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی به ضرب گلوله کشته شد «تروریست» بوده را محکوم کرده و قابل قبول نمی‌داند.

این ادعا در پی نوشته‌های قبلی وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر اینکه «هیچ مردم بی گناهی» در غزه وجود ندارد و در جهت زمینه سازی برای نیروهای اسرائیلی برای کشتن مردم بدون اینکه پس از آن بازخواست و محاکمه شوند بوده است.

لیبرمن در توییت خود نوشته است: عکاس (#JasserMurtaja) یک تروریست بود که با سابقه قبلی و همکار بخش نظامی حماس. او دارای رتبه کاپیتان در حماس بوده و از سال ۲۰۱۱ به طور منظم از حماس حقوق دریافت کرده بود. او با پرواز هواپیماهای بدون سرنشین جهت جمع آوری اطلاعات در مورد نیروهای ارتش اسرائیل اقدام می‌کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه نهادهای دیگر بین‌المللی ادعاهای مطرح شده را محکوم و آن را ساختگی می‌داند.

در سال ۲۰۱۵ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران شکایتی از یاسر مرتجى دریافت کرد که در آن وی از دستگیری خودش توسط مقامات حماس و جلوگیری آنان از انجام فیلمبرداری حکایت داشت.

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت