EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


توقف انتشار دو روزنامه و بیکاری بیش از ۱۵۰ روزنامه‌نگار
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶

براساس گزارش رسانه‌ها از ایران دو روزنامه وقایع اتفاقیه و آسمان آبی بعلت بازداشت سرمایه‌گذار مالی این دو روزنامه از ادامه انتشار نسخه کاغذی بازمانده‌اند.

روزنامه آسمان آبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بعلت در دسترس نبودن سرمایه‌گذار تصمیم به توقف انتشار نسخه کاغذی روزنامه گرفته و در ماه پایانی سال روزنامه فقط به صورت آنلاین خواهد بود تا تکلیف مشکلات مالی این روزنامه مشخص گردد. این روزنامه حدود ۴۰ روزنامه‌نگار و حدود ۴۰ نفر پرسنل فنی و هنری شاغل در خود دارد.

همچنین روزنامه وقایع اتفاقیه نیز در حساب توییتری خود از توقف انتشار این روزنامه به علت مشکلی مشابه روزنامه آسمان آبی خبر داده که موجب بیکاری حدود ۲۵ روزنامه‌نگار به همراه سایر نیروهای شاغل در این روزنامه شده است.

از سوی دیگر براساس خبرهای رسیده به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران روزنامه جهان صنعت نیز با حدود ۴۰ روزنامه‌نگار و تعداد زیادی روزنامه‌نگار حق‌التحریر و نیروهای شاغل در این رسانه تصمیم دارد تنها تا پایان سال جاری شمسی منتشر شود.

با توجه به خبرهای فوق بیش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار و نیروی انسانی شاغل در این سه روزنامه‌ در سال ۱۳۹۷ شغل خود را از دست خواهند داد.






کارت

کارت