EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: از مقامات ایرانی می‌خواهیم تا تمامی اتهامات مطرح شده علیه ریحانه طباطبایی را پس بگیرند
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به برگزاری سومین دادگاه طی هشت سال اخیر برای ریحانه طباطبایی خواستار پس گرفتن تمامی اتهامات مطرح شده به این روزنامه‌نگار شد.

آنتونی بلانژه دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: ما به شدت نگران اتهاماتی هستیم که متوجه این روزنامه‌نگار شده است.

بلانژه افزود: براساس نگاه ما ریحانه طباطبایی با توجه به استانداردهای روزنامه‌نگاری فعالیت کرده است و برهمین اساس هیچ دلیلی نمی‌بینیم که این روزنامه‌نگار بخاطر استفاده از آزادی بیان‌اش بار دیگر به زندان محکوم شود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بارها ناامیدی خود را نسبت به محاکمه و زندانی کردن روزنامه‌نگاران اعلام کرده است.

براساس گزارش رسانه‌ها ریحانه طباطبایی روز دوشنبه و برای سومین بار متوالی طی هشت سال اخیر به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه شده است.

گفتنی است ریحانه طباطبایی بار اول در سال ۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت ۳۶ روز در زندان انفرادی دوالف بود که با حکم دادگاه به یک سال زندان محکوم گردید که شش ماه حبس تعزیری آن را در زندان اوین گذراند. در مرتبه دوم وی در سال ۹۳ مجددا به دلیل تشکیل پرونده از سوی اطلاعات سپاه به یکسال زندان محکوم شد و که حبس خود را سپری کرد. در پرونده اخیر که مربوط به یک ماه بازداشت انفرادی بند ۲۰۹ در سال ۹۱ است این روزنامه‌نگار قرار است برای بار سوم به پای میز محاکمه برود.

 


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) بزرگترین نهاد صنفی و مدنی مدافع روزنامه‌نگاران در سطح بین‌الملل با داشتن بیش از ۶۰۰ هزار عضو در ۱۴۰ کشور جهان می‌باشد.
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.





کارت

کارت