EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دومین مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برگزار شد
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶

صبح امروز جلسه دومین مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با دستور کار تصویب اساسنامه و انتخابات هیات مدیره و بازرسین جدید برگزار گردید.

براساس اعلام شهریار شمس مستوفی از اعضای موسس این انجمن بیش از ۷۰۰ روزنامه‌نگار پیش از برگزار مجمع عمومی برای حضور در این مجمع ثبت نام کرده بود اما در نهایت این مجمع با حضور ۷۷ نفر تشکیل گردید.

در این جلسه پس از ارایه گزارش هیات موسس استعفای هیات مدیره و بازرسین مجمع دی ماه سال ۱۳۹۵ به رای گذاشته و به تصویب حاضران رسید و پس از آن اساسنامه مجمع به تصویب رسید و انتخابات هیات مدیره و بازرسین انجام شد.

لازم به ذکر است که در انتخابات این دوره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به علت تغییراتی که وزارت کار در اسناسنامه مربوطه به انجمن‌های صنفی کارگری ایجاد کرده بود تمامی نامزدهای هیات مدیره و بازرسین بایستی پیش از انتخابات صلاحیت‌شان توسط این وزارتخانه برای شرکت در انتخابات مورد تایید قرار می‌گرفت امری که داوود محمدی دیگر عضو هیات موسس این انجمن در گفت‌وگو با روزنامه‌ جامعه‌فردا اذعان کرده که منتقد این روش است و افزوده: در واقع این اتفاقی که الان دارد می‌افتد راهکاری بوده که مراجع دخیل در احراز شرایط تعیین کردند که اتفاق پارسال رخ ندهد و مهندسی رخ ندهد، آن هم مهندسی بعد از انتخابات!

محمدی با انتقاد از این رویه تأکید کرد: به هر حال بخشی از حق رأی روزنامه‌نگاران به عنوان رأی‌دهنده یا نامزد از بین می‌رود و من مخالف این شیوه هستم. بنابراین برخی روزنامه نگاران نمی توانند تامزد شوند و رأی نمی‌آورند و به هیأت‌مدیره نمی‌توانند وارد شوند و آن طیفی که در صدد این بودند که با رأی اهداف خود را جلو ببرند از این فرصت محروم می‌شوند.

وی درباره راهکار بینابینی برای گذر از این شرایط گفت: من به صورت مشروط معتقد به شکل‌گیری مجمع هستم. یکی اینکه ترکیب هیأت‌مدیره پشتوانه خوبی داشته باشد و دیگر اینکه معتقد به استقلال انجمن روزنامه‌نگاران باشد.

در دومین مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران رای گیری برای انتخاب اعضای هیات مدیره از میان ۱۹ کاندیدا انجام شد که افراد زیر بعنوان اعضای اصلی هیات مدیره برگزیده شدند:

کامبیز نوروزی ۷۰ رای

عباس عبدی ۶۹ رای

آزاده محمد حسین ۴۹ رای

مژگان جمشیدی ۴۳ رای

پژمان موسوی ۴۳ رای

شبنم رحمتی ۴۲ رای

امیرعباس نخعی ۴۰ رای

همچنین پوریا عالمی با ۲۰ رای، حمیدرضا اسلامی با ۲۰ رای و فرید مدرسی با ۱۹ رای بعنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره برگزیده شدند.

در انتخابات بازرسین نیز از میان ۵ نامزد افراد زیر بعنوان بازرسین اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

گیسو فغفوری با ۶۰ رای و فرزام شیرزادی با ۳۶ رای بعنوان بازرس اصلی و معصومه ستوده با ۲۰ رای بعنوان بازرس علی‌البدل برگزیده شد.






کارت

کارت