EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احسان مازندرانی آزاد شد
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶

احسان مازندرانی روزنامه نگار زندانی پس از گذراندن دو سال حبس امروز ظهر از زندان آزاد شد. همسر احسان مازندرانی با اعلام این خبر در اینستاگرام خود نوشت: «بعدازظهر امروز، احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار و مدیرمسوول پیشین روزنامه فرهیختگان پس از ۲ سال حبس از زندان اوین آزاد شد.»

احسان مازندرانی دی ماه سال گذشته  یک بار از زندان آزاد شده بود، اما وی مجددا بازداشت و به زندان منتقل شد. علت بازداشت او غیبت از زندان و متواری شدن ذکر شده بود در حالیکه طبق دستور اجرای احکام مازندرانی از زندان آزاد شده بود و اجرای احکام زندان اوین در این خصوص اشتباه کرده بود.

هوشنگ پوربابایی وکیل احسان مازندرانی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: آقای مازندرانی در دادگاه بدوی به هفت سال حبس محکوم شده بودند اما پس از درخواست تجدیدنظر، موکلم از سوی دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس محکوم شدند و امروز نیز با پایان این دوره، آقای مازندرانی از زندان آزاد شدند.

احسان مازندرانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، پاییز سال ۹۴ بازداشت شد و اوایل اردیبهشت ۹۵ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم ۷ سال زندان را دریافت کرد. حکمی که در دادگاه تجدید نظر به دو سال تقلیل یافت.






کارت

کارت