EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مدیر تلویزیون تنویر افغانستان در حمله مردان مسلح زخمی شد
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶

مدیر مسؤل تلویزیون غیر دولتی تنویر در بغلان افغانستان در حمله افراد مسلح ناشناس در شهر پلخمری زخمی شد و محافظ وی که یک سرباز پلیس بود، جان باخت.

شیرمحمد جهش که در عین حال به عنوان نماینده مرکز خبرنگاران افغانستان در بغلان فعالیت می کند، گفت که او بعد از پایان کار در تلویزیون، در راه برگشت به خانه از سوی افراد مسلح ناشناس هدف حمله قرار گرفت.

وی گفت: «در نزدیک خانه، ناگهان خودرو ما مورد اصابت گلوله قرار گرفت، دو گلوله به من اصابت کرد، اما امان الله، محافظم که در صندلی عقب بود بر اثر شلیک های پی در پی جان باخت.»

جهش که در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌ها پلخمری تحت درمان قرار دارد، گفت که  در پی تهدیدهای پی در پی افراد ناشناس، در مورد احتمال حمله مسلحانه به جانش به مسؤلان امنیتی بغلان هشدار داده بود.

مدیر مسؤل تلویزیون تنویر خاطر نشان کرد احساس امنیت نمی کند و از مسؤلان امنیتی خواسته است او را به یک جای امن انتقال دهند.

احمد قریشی، رئیس مرکز خبرنگاران افغانستان در بیانیه ای ضمن محکومیت این حمله گفت:” این حمله بزدلانه نشان داد که کار رسانه ای در افغانستان به ویژه در ولایات تا چه اندازه مخاطره آمیز است و باید تهدیدها علیه خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ها جدی گرفته شود و مسؤلان امنیتی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.”

وی افزود:” از مسؤلان محلی بغلان می خواهیم هر چه سریعتر عاملان این حمله را بازداشت و عدالت را در این زمینه تامین کنند.”

بر پایه آمار مرکز خبرنگاران افغانستان، از سال ۱۳۷۳ تا اکنون ۷۴ خبرنگار و کارمند رسانه ای در افغانستان کشته شده اند و د ر این مدت دو خبرنگار افغان در پاکستان جان باخته اند اما متاسفانه عاملان اکثریت این رویداد ها از مجازات معاف بوده اند.






کارت

کارت