EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فراخوان صدور کارت خبرنگاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران قصد دارد با توجه به بسته بودن دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران که نماینده رسمی این فدراسیون در ایران است اقدام به صدور دوره جدید کارت خبرنگاری بین‌المللی این فدراسیون برای روزنامه‌نگاران ایرانی نماید.
کارت بین‌المللی خبرنگاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران
متقاضیان می‌توانند با مطالعه دستورالعمل زیر و تکمیل مدارک درخواست خود را تا وقت اداری ۳۰ آبان ۱۳۹۶ برابر با ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ ارسال نمایند.

تذکر ۱: از آنجا که سهمیه در نظر گرفته شده توسط IFJ برای بخش فارسی محدود می‌باشد، ممکن است با تکمیل این سهمیه بمانند گذشته، مهلت ارسال مدارک زودتر از تاریخ اعلام شده به پایان رسیده و پروسه دریافت مدارک متوقف شود، لذا توصیه می‌شود که متقاضیان در اولین فرصت ممکن اقدام به ارسال مدارک بنمایند.

تذکر ۲: بازه زمانی دریافت مدارک تا ارسال کارت‌ها در حدود ۲ تا ۳ ماه به طول می‌انجامد و از آنجا که مرحله صدور کارت‌ها بنابر تقاضای فدراسیون تنها به صورت گروهی امکان پذیر است، خواهشمند است تقاضا برای بررسی فوق‌العاده یا خارج از نوبت و تسریع در صدور و ارسال کارت‌ها به هیچ عنوان ننمایید.

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت به شرح زیر است:

الف- اسکن کارت عضویت در انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران یا کارت خبرنگاری فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران یا هر دو.(دارندگان کارت قدیمی انجمن حتما باید مدارک خواسته شده در بند ب را نیز ارسال کنند.)

ب- ارسال مدارکی که نشان دهنده اشتغال حرفه‌ای بعنوان روزنامه نگار در سه سال گذشته باشد، این مدارک می‌تواند شامل:

۱- هر سال حداقل ۷ نمونه کار به تفکیک سالیانه با تاریخ‌های مشخص انتشار در رسانه(فایل ورد یا عکس بخشی از صفحه رسانه که تاریخ در آن مشخص نباشد مورد قبول نخواهد بود).

۲- کارت‌های خبرنگاری سه سال گذشته + حداقل دو نمونه کار با توجه به نکات نوشته شده قسمت شماره یک برای هر سال.

۳- گواهی رسمی از رسانه، همراه با تاریخ دقیق شروع و پایان فعالیت بعنوان روزنامه‌نگار باشد.

تذکر ۳: برای افرادی که فاقد مدارک بند الف هستند ارائه کامل یکی از مدارک خواسته شده در بند ب کفایت می کند.

تذکر ۴: براساس قوانین صنفی و مقررات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران مدیران مسئول رسانه‌ها امکان دریافت کارت خبرنگاری بین‌المللی و عضویت در نهاد صنفی روزنامه‌نگاران را به جهت شناخته شدن بعنوان کارفرما ندارند.

تذکر ۵: برای متقاضیان خارج از کشور تنها مدارک و نمونه کارهای رسانه‌های فارسی زبان مورد قبول می‌باشد و از ارسال نمونه کار به سایر زبان‌ها خودداری کنید (روزنامه نگارانی که در رسانه‌های غیرفارسی زبان اشتغال دارند از طریق عضویت در انجمن های صنفی موجود در کشور محل کارشان می توانند کارت فدراسیون را دریافت کنند).

پ- ارسال یک قطعه عکس به صورت دیجیتال با کیفیت مناسب برای چاپ بر روی کارت.

ت- ارسال لاتین نام و نام خانوادگی

ج- ارسال آدرس دقیق پستی

مدارک فوق را جهت بررسی به آدرس ایمیل ifjfarsi@gmail.com ارسال نمایند.

پس از بررسی مدارک توسط کمیته مخصوص و تایید آن، به درخواست کننده اطلاع داده خواهد شد که چگونه هزینه صدور و ارسال کارت را ارسال نماید.

نکات ضروری :

۱- هزینه صدور و ارسال کارت از طریق پست عادی مبلغ ۵۰ یورو می‌باشد که پس از تایید مدارک راههای ارسال وجه و دستورالعمل مربوط به آن برای متقاضی ارسال خواهد شد.

۲- به هیچ عنوان پیش از دریافت خبر تایید مدارک، اقدام به ارسال وجه ننمایید.

تذکر ۶: متقاضیان محترم دقت بفرمایند در صورتی که آدرس ارسالی آنان اشتباه بوده و یا کامل نباشد و کارت پس از ارسال به دستشان نرسد، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد و کارت المثنی صادر نخواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با کارت خبرنگاری بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

برای تماس مستقیم با ما از طریق تلگرام با شناسه @Ifjfarsicontact تماس بگیرید.






کارت

کارت